Apprenticeship là mô hình đào tạo tiên tiến với trải nghiệm rất khác biệt khi nó kết hợp đồng thời:
MI Swiss tự hào là đơn vị tiên phong triển khai mô hình Apprenticeships Thuỵ Sĩ.
Apprenticeshipslà mô hình đào tạo ứng dụng ngay tại nơi làm việc với tiêu chuẩn năng lực từ chính phủ. Với hệ thống kiểm soát chất lượng chi tiết đến từng năng lực đầu ra, học viên sau khi tốt nghiệp sẽ có năng lực tương ứng với Senior Leader cấp độ 7 EQF (MBA Level) với mã kiểm định năng lực STGov 0480.
Quá trình hoàn thiện và gia tăng năng lực được tích luỹ thông qua các bước từ mô hình đào tạo STEP:
Là chương trình được kiểm định và công nhận toàn diện, sau khi học xong, học viên được rất nhiều đại học đối tác đồng công nhận kết quả và cấp văn bằng.
Tuỳ thuộc vào nhu cầu của bản thân, học viên cần tham vấn với đơn vị tư vấn để lựa chọn được đại học cấp văn bằng phù hợp với định hướng nghề nghiệp và nguyện vọng của mình.
Các đơn vị đồng công nhận kết quả và cấp văn bằng bao gồm:
Là chương trình được kiểm soát chặt chẽ đến từ năng lực đầu ra (Competency) nên học viên được trang bị đồng thời 30 nhóm năng lực giúp có thể tự tin quản lý, điều hành và làm việc trong bất kỳ môi trường nào.
Từng năng lực đều được công nhận là một Micro Credentials và học viên sau khi hoàn thành bài kiểm tra trực tuyến, sẽ nhận được e-certified chuyên gia, nêu rõ năng lực đã đạt được.
Chứng nhận chuyên gia theo mô hình Mirco Credential giúp học viên không chỉ có lợi thế khi đi làm mà còn có thể chuyển tiếp sang bất kỳ hệ thống tương đương khác trong toàn Châu Âu và các quốc gia có áp dụng khung năng lực Senior Leader.
Các chứng nhận chuyên gia e-cerified học viên nhận được sau khi tốt nghiệp:
PostGraduate Diploma SCQF 11 là văn bằng (Diploma) ở cấp độ Thạc sĩ được công nhận toàn Scotland và Vương Quốc Anh.
Học viên trong quá trình học có thể đăng ký để lấy thêm Diploma chuyên gia này để tạo lợi thế khi làm việc, định cư.
Level 7 Diploma in Strategic Management and Leadership là hệ thống văn bằng chuyên nghiệp (Profesional Diploma) tương đương Thạc sĩ tại Châu Âu. Văn bằng được công nhận bởi chính phủ Anh Quốc Ofqual UK.Gov với mã công nhận 601/5335/0 giúp học viên có lợi thế khi du học chuyển tiếp hoặc định cư nước ngoài.
Chương trình được thiết kế riêng cho học viên Việt Nam với sự thoả thuận trợ phí từ đại học đối tác giúp chương trình hấp dẫn nhưng có mức phí phù hợp với đại đa số.
Chương trình kết hợp 2 đợt Colloquium (hội thảo khoa học quốc tế) tại Châu Á giúp học viên cập nhật những kiến thức và kết quả nghiên cứu mới nhất.
MI Swiss, thành viên của SIMI Swiss đã hợp tác với Đại học Khoa học và Công nghệ Malaysia (MUST) để tổ chức Colloquium mỗi quý một lần với sự tham gia của các nhà khoa học hàng đầu và là nơi trình bày các nghiên cứu khoa học mới nhất.
Sau khi tham gia Colloquium, học viên sẽ được hướng dẫn làm Colloquium-Log nhằm chứng minh kiến thức đã lĩnh hội có thể áp dụng như thế nào cho chính bản thân, cho cơ quan mình đang làm việc hoặc cho ngành mình đang quản lý.
Xác nhận hợp tác của Đại học MUST về việc hợp tác này:
Chương trình Apprenticeship áp dụng mô hình S.T.E.P độc quyền với khung năng lực được ban hành bởi chính phủ Châu Âu. Với mô hình này, học viên sẽ học trực tuyến với bài giảng và video của giảng viên nước ngoài và chứng minh năng lực ứng dụng kiến thức vào chính vị trí công việc của mình.
Để dẫn dắt và đồng hành cùng học viên trong quá trình ứng dụng năng lực, học viên được huấn luyện năng lực bởi chuyên gia địa phương.
Việc bổ sung các chuyên gia huấn luyện địa phương giúp học viên vừa đảm bảo kiến thức học thuật đã học với bài giảng trực tuyến vừa đảm bảo năng lực ứng dụng thực tế tại nơi làm việc.
Hệ thống hỗ trợ học thuật tại địa phương giúp học viên Apprenticeship vượt qua các khó khăn trong quá trình học trực tiếp với đại học đối tác:
Hoạt động hỗ trợ học thuật tại Việt Nam được triển khai bởi London Academy of Scinces Việt Nam (tiền thân là Viện MBA), thành viên của London Academy of Sciences United Kingdom. LAS VN là hệ thống hỗ trợ học thuật đầu tiên VN và đạt kiểm định quốc tế cấp cao nhất cho hoạt động hỗ trợ học thuật. Thẩm định kiểm định của LAS VN TẠI ĐÂY.
Học viên tự học với bài giảng và video với 100% giảng viên nước ngoài. Các môn học bao gồm:
Qualities of effective leadership
Learners will explore the making and developing of powerful leaders.
Developing interpersonal skills
Connecting and bonding with people within the commercial sectors is extremely important for good business. This module trains learners in skills to improve and enhance communication techniques to create strong bonds.
Motivating and influencing people
Inspiring people to create a unity of direction within business.
Making decisions
Doing the right things in the right way at the right time. Learners will look at the process of making a good decision.
Creativity and problem solving
Do problems pose a threat or are they an opportunity to improve? Here, learners will figure out how to turn a problem into an advantage.
Studying and using management theories
There are many theories concerned with management and the various models developed from these theories. This module looks over these theories with real life examples.
The external operating environment of business
Planning for influences on the business outside your control.
Culture and ethics
The culture and ethics involved in the business world today.
Governance and directorships
Structuring and controlling a business the professional way.
Analysing the competition
What are my competitors doing, how are they doing it, why are they doing it? Reviewing and analysing competitor actions to enhance managerial roles.
Marketing strategy
Creating an effective and successful market presence. Looking at the development of marketing strategies to create successful marketing campaigns.
High performance sales
Learners will grasp the key elements of successful selling.
E-Marketing communication
Understanding and using effective electronic messages to market.
Customers and their needs
Ensuring that your customers are recognised and valued.
Strategic human resource management
Human Resource Management must play a central role in the strategy of any organization. It is concerned with people as an asset of the business.
Recruiting and CPD
Getting the best people. Developing the best people. Keeping the best people.
Measuring and rewarding performance
Knowing and measuring how your people are performing.
Interpreting business accounts
Using and understanding the litmus tests of business health.
Tools of financial analysis
Resources, tools and techniques to keep a finger on the pulse of the business.
Managing cash and working capital
Cash, cash flow and working capital. The lifeblood of business.
Exercises in quantitative techniques
How to use and understand key figures.
Impact of technology on business
Analyse and exploit the role of e-business within a business sector.
Innovation and R&D
Creating commercial advantage from innovation and research.
Implementing and managing quality systems
Right first time, right every time. The place of quality in business strategy.
Strategic planning tools
Resources, tools and ideas to help create an effective business strategy.
Strategic and systems management
Options for strategic direction. Making the right choices for your business.
The business plan
Creating a plan that targets the stated aims and objectives of a business.
Developing high performance teams
Cohesion and teamwork that enhances business performance.
Managing projects
Getting things done. Using the right tools to run projects.
Strategies for growth
This module explores the different ideas of growth and the various tools, measures and controls at a managers disposal in planning for growth.
Huấn luyện năng lực và hình thành Work-Based Project:
Học viên được bổ sung huấn luyện năng lực từ địa phương với mục tiêu giúp học viên ứng dụng kiến thức tự học vào chính nơi làm việc và quản lý của mình.
Các chuyên đề huấn luyện giúp học viên hình thành các dự án ứng dụng tổng hợp (Work-Based Project) bao gồm:
Tham gia Colloquium tại nước ngoài để hình thành Colloquium Log (nhật ký ứng dụng kiến thức khoa học):
Colloqium được triển khai với sự hợp tác của Đại học khoa học và Công nghệ Malaysia (MUST – Đại học do MIT Hoa Kỳ hỗ trợ thành lập theo dự án chính phủ).
Học viên được tổ chức tham gia 2 Colloquium tại nước ngoài tại đại học MUST. Sau khi kết thúc chương trình, học viên được hướng dẫn để làm Colloquium Log nhằm chứng minh được kiến thức đã lĩnh hội và việc ứng dụng kiến thức vào chính công việc của mình như thế nào.
Sau mỗi môi học, học viên tiến hành viết nhật ký công việc đối sánh giữa những gì đã học với công việc mình đang quản lý. Trong quá trình viết nhật ký công việc, học viên được hướng dẫn để thu thập các bằng chứng để chứng minh năng lực ứng dụng kiến thức vào công việc.
Để hoàn tất chương trình, học viên cần hoàn thành với kết quả PASS trở lên:
Học viên Apprenticeship MBA được hướng dẫn để hình thành dự án ứng dụng tổng thể. Đây là kết quả áp dụng toàn bộ kiến thức vào chính doanh nghiệp hoặc đơn vị quản lý của mình và là một trong những yêu cầu bằt buộc để tốt nghiệp.
Sau khi tốt nghiệp, học viên Apprenticeship MBA sẽ nhận được bằng Master of Business Administration từ Đại học Horizons.
Về Horizons University, Cộng hòa Pháp:
Hướng dẫn thẩm định một số kiểm định của Horizons University TẠI ĐÂY;
Sau khi tốt nghiệp Apprenticeship MBA, học viên nhận được bằng Thạc sĩ Quản lý tổ chức Master of Organization Management từ Viện đại học SIMI Thụy Sĩ (SIMI Swiss).
SIMI Swiss là viên đại học đầu tiên tại Zug, Switzerland với kiểm định và công nhận ở cả cấp tổ chức, lẫn chương trình. Xem thêm TẠI ĐÂY
Học viên tự học với bài giảng và video với 100% giảng viên nước ngoài. Các môn học bao gồm:
Qualities of effective leadership
Learners will explore the making and developing of powerful leaders.
Developing interpersonal skills
Connecting and bonding with people within the commercial sectors is extremely important for good business. This module trains learners in skills to improve and enhance communication techniques to create strong bonds.
Motivating and influencing people
Inspiring people to create a unity of direction within business.
Making decisions
Doing the right things in the right way at the right time. Learners will look at the process of making a good decision.
Creativity and problem solving
Do problems pose a threat or are they an opportunity to improve? Here, learners will figure out how to turn a problem into an advantage.
Studying and using management theories
There are many theories concerned with management and the various models developed from these theories. This module looks over these theories with real life examples.
The external operating environment of business
Planning for influences on the business outside your control.
Culture and ethics
The culture and ethics involved in the business world today.
Governance and directorships
Structuring and controlling a business the professional way.
Analysing the competition
What are my competitors doing, how are they doing it, why are they doing it? Reviewing and analysing competitor actions to enhance managerial roles.
Marketing strategy
Creating an effective and successful market presence. Looking at the development of marketing strategies to create successful marketing campaigns.
High performance sales
Learners will grasp the key elements of successful selling.
E-Marketing communication
Understanding and using effective electronic messages to market.
Customers and their needs
Ensuring that your customers are recognised and valued.
Strategic human resource management
Human Resource Management must play a central role in the strategy of any organization. It is concerned with people as an asset of the business.
Recruiting and CPD
Getting the best people. Developing the best people. Keeping the best people.
Measuring and rewarding performance
Knowing and measuring how your people are performing.
Interpreting business accounts
Using and understanding the litmus tests of business health.
Tools of financial analysis
Resources, tools and techniques to keep a finger on the pulse of the business.
Managing cash and working capital
Cash, cash flow and working capital. The lifeblood of business.
Exercises in quantitative techniques
How to use and understand key figures.
Impact of technology on business
Analyse and exploit the role of e-business within a business sector.
Innovation and R&D
Creating commercial advantage from innovation and research.
Implementing and managing quality systems
Right first time, right every time. The place of quality in business strategy.
Strategic planning tools
Resources, tools and ideas to help create an effective business strategy.
Strategic and systems management
Options for strategic direction. Making the right choices for your business.
The business plan
Creating a plan that targets the stated aims and objectives of a business.
Developing high performance teams
Cohesion and teamwork that enhances business performance.
Managing projects
Getting things done. Using the right tools to run projects.
Strategies for growth
This module explores the different ideas of growth and the various tools, measures and controls at a managers disposal in planning for growth.
Huấn luyện năng lực và hình thành Work-Based Project:
Học viên được bổ sung huấn luyện năng lực từ địa phương với mục tiêu giúp học viên ứng dụng kiến thức tự học vào chính nơi làm việc và quản lý của mình.
Các chuyên đề huấn luyện giúp học viên hình thành các dự án ứng dụng tổng hợp (Work-Based Project) bao gồm:
Tham gia Colloquium tại nước ngoài để hình thành Colloquium Log (nhật ký ứng dụng kiến thức khoa học):
Colloquium 1: Applied Theory and Knowledge 1
Colloquium 2: Applied Theory and Knowledge 2
Colloqium được triển khai với sự hợp tác của Đại học khoa học và Công nghệ Malaysia (MUST – Đại học do MIT Hoa Kỳ hỗ trợ thành lập theo dự án chính phủ).
Học viên được tổ chức tham gia 2 Colloquium tại nước ngoài tại đại học MUST. Sau khi kết thúc chương trình, học viên được hướng dẫn để làm Colloquium Log nhằm chứng minh được kiến thức đã lĩnh hội và việc ứng dụng kiến thức vào chính công việc của mình như thế nào.
Sau mỗi môi học, học viên tiến hành viết nhật ký công việc đối sánh giữa những gì đã học với công việc mình đang quản lý. Trong quá trình viết nhật ký công việc, học viên được hướng dẫn để thu thập các bằng chứng để chứng minh năng lực ứng dụng kiến thức vào công việc.
Để hoàn tất chương trình, học viên cần hoàn thành với kết quả PASS trở lên:
Học viên Apprenticeship MBA được hướng dẫn để hình thành dự án ứng dụng tổng thể. Đây là kết quả áp dụng toàn bộ kiến thức vào chính doanh nghiệp hoặc đơn vị quản lý của mình và là một trong những yêu cầu bằt buộc để tốt nghiệp.
Học viên tự học với bài giảng và video với 100% giảng viên nước ngoài. Các môn học bao gồm:
Qualities of effective leadership
Learners will explore the making and developing of powerful leaders.
Developing interpersonal skills
Connecting and bonding with people within the commercial sectors is extremely important for good business. This module trains learners in skills to improve and enhance communication techniques to create strong bonds.
Motivating and influencing people
Inspiring people to create a unity of direction within business.
Making decisions
Doing the right things in the right way at the right time. Learners will look at the process of making a good decision.
Creativity and problem solving
Do problems pose a threat or are they an opportunity to improve? Here, learners will figure out how to turn a problem into an advantage.
Studying and using management theories
There are many theories concerned with management and the various models developed from these theories. This module looks over these theories with real life examples.
The external operating environment of business
Planning for influences on the business outside your control.
Culture and ethics
The culture and ethics involved in the business world today.
Governance and directorships
Structuring and controlling a business the professional way.
Analysing the competition
What are my competitors doing, how are they doing it, why are they doing it? Reviewing and analysing competitor actions to enhance managerial roles.
Marketing strategy
Creating an effective and successful market presence. Looking at the development of marketing strategies to create successful marketing campaigns.
High performance sales
Learners will grasp the key elements of successful selling.
E-Marketing communication
Understanding and using effective electronic messages to market.
Customers and their needs
Ensuring that your customers are recognised and valued.
Strategic human resource management
Human Resource Management must play a central role in the strategy of any organization. It is concerned with people as an asset of the business.
Recruiting and CPD
Getting the best people. Developing the best people. Keeping the best people.
Measuring and rewarding performance
Knowing and measuring how your people are performing.
Interpreting business accounts
Using and understanding the litmus tests of business health.
Tools of financial analysis
Resources, tools and techniques to keep a finger on the pulse of the business.
Managing cash and working capital
Cash, cash flow and working capital. The lifeblood of business.
Exercises in quantitative techniques
How to use and understand key figures.
Impact of technology on business
Analyse and exploit the role of e-business within a business sector.
Innovation and R&D
Creating commercial advantage from innovation and research.
Implementing and managing quality systems
Right first time, right every time. The place of quality in business strategy.
Strategic planning tools
Resources, tools and ideas to help create an effective business strategy.
Strategic and systems management
Options for strategic direction. Making the right choices for your business.
The business plan
Creating a plan that targets the stated aims and objectives of a business.
Developing high performance teams
Cohesion and teamwork that enhances business performance.
Managing projects
Getting things done. Using the right tools to run projects.
Strategies for growth
This module explores the different ideas of growth and the various tools, measures and controls at a managers disposal in planning for growth.
Huấn luyện năng lực và hình thành Work-Based Project:
Học viên được bổ sung huấn luyện năng lực từ địa phương với mục tiêu giúp học viên ứng dụng kiến thức tự học vào chính nơi làm việc và quản lý của mình.
Các chuyên đề huấn luyện giúp học viên hình thành các dự án ứng dụng tổng hợp (Work-Based Project) bao gồm:
Tham gia Colloquium tại nước ngoài để hình thành Colloquium Log (nhật ký ứng dụng kiến thức khoa học):
Colloquium 1: Applied Theory and Knowledge 1
Colloquium 2: Applied Theory and Knowledge 2
Colloqium được triển khai với sự hợp tác của Đại học khoa học và Công nghệ Malaysia (MUST – Đại học do MIT Hoa Kỳ hỗ trợ thành lập theo dự án chính phủ).
Học viên được tổ chức tham gia 2 Colloquium tại nước ngoài tại đại học MUST. Sau khi kết thúc chương trình, học viên được hướng dẫn để làm Colloquium Log nhằm chứng minh được kiến thức đã lĩnh hội và việc ứng dụng kiến thức vào chính công việc của mình như thế nào.
Sau mỗi môi học, học viên tiến hành viết nhật ký công việc đối sánh giữa những gì đã học với công việc mình đang quản lý. Trong quá trình viết nhật ký công việc, học viên được hướng dẫn để thu thập các bằng chứng để chứng minh năng lực ứng dụng kiến thức vào công việc.
Để hoàn tất chương trình, học viên cần hoàn thành với kết quả PASS trở lên:
Học viên Apprenticeship MBA được hướng dẫn để hình thành dự án ứng dụng tổng thể. Đây là kết quả áp dụng toàn bộ kiến thức vào chính doanh nghiệp hoặc đơn vị quản lý của mình và là một trong những yêu cầu bằt buộc để tốt nghiệp.